Aangekomen! - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 September 2008 | India, New Delhi

Namaste!

Groeten uit een warm Delhi! Het is hier wel even wennen, maar tot nu toe vermaak ik me prima! De vlucht was heerlijk ontspannend: het vliegtuig vertrok om 7 uur ’s morgens vanaf Brussel en ik zat óf naast hardop biddende Joden (die soms aan het ‘borduren’ waren) óf vlakbij twee baby’s die afwisselend in mijn oor zaten te krijsen. Bij aankomt in Delhi (middernacht) moest ik vooral hard lachen omdat het echt een enorme stad is zo in het donker, overal lichtjes waar je maar keek, maar ook van enkele zenuwen omdat ik niet wist waar ik nu weer aan begonnen was..! Ditzelfde gebeurde ook toen niemand mij op kwam halen (wat ik wel af had gesproken). Gelukkig kwam ik er na een tijdje achter dat er een man (met tulband) stond voor ene Cornelis van WWF India. Hij wilde mij gelukkig ook meenemen en bracht me naar de zogenaamde ‘guestroom’ van WWF India: een betonnen gebeuren met 2 hele korte harde bedden, een badkamer met een niet-werkende douche en een reuzenmierenplaag. Aangekomen kreeg ik twee flessen water in mijn handen geduwd door de beveiliging en ben toen maar gaan slapen, al ging dat lastig ivm de hitte (en ik had jeuk door het 'douchen'). De volgende dag kreeg ik een introductie over WWF India en ben ik aan het lezen gezet. Mijn begeleider, Sujoy, heeft me halverwege meegenomen om de omgeving en de markt te laten zien, helemaal geweldig! Het doet me erg aan Kenia denken, alleen dan gemengd met Thaise invloeden. Overal mensen, werkend, fietsend, in de auto aan het claxoneren, een grote chaos dus die lastig te beschrijven is. Ik had me ingesteld op het ergste, maar het viel me serieus mee hoe vies het was. Alleen de honden vind ik naar (ivm Rabies), terwijl ik de witte koeien die overal tussen lopen en telkens bijna ongelukken veroorzaken juist weer erg grappig vind! Aan het einde van de middag werd ik naar het appartement gebracht waar ik komende tijd ga zitten (voor de kenners: in de defence colony). Had me weer ingesteld op het ergste.. Maar bij binnenkomst bleek het ongeveer 1,5x zo groot te zijn als mijn huis in Utrecht! Hebben een enorme woonkamer, 2 grote slaapkamers met privé-badkamer en kingsize (keihard) bed, een enorme keuken en marmer op de vloerJ De douche is ook warm! Woensdag komt mijn Mexicaanse Chica ook, heb daar wel zin in. Mijn huisbaas woont onder ons en heeft meerdere vrouwen volgens mij (een vrouw stelde zich net voor als ‘de oudste vrouw’, vandaar), een grote tulband en een baard:) Vind het huis echt perfect! Alleen jammer dat de hond van de huisbaas zojuist voor mijn voordeur heeft geplast..

Ik kan niet anders zeggen dat ik India tot nu toe geweldig vind! Het is lekker chaotisch en druk, voel me er prima! Het is wel erg warm, je bent na 5 minuten in de zon al bijna verbrand en ik vind de Indiers tot nu toe een beetje vaag: ze beweren echt van alles als het hen goed uit komt, hebben het druk met niksdoen en bellen en soms vraag je iets, gaan ze weer bellen en vervolgens moet je nog een keer vragen om het antwoord te krijgen.. Maar goed, ook wel weer grappig. Daarnaast lijken ze wel op mij: ook zij praten snel en binnensmonds, waardoor ze vaak niet te verstaan zijn!
Daarnaast is het eten ook lekker (al ken ik iemand die dood zou gaan in verband met de hoeveelheid kruiden en pepers) maar is een pikante omelet als ontbijt niet mijn favoriet..!
India is ook erg fotogeniek. Zo fotogeniek, dat ik maar liefst één hele foto heb gemaakt, van mijn kamer om precies te zijn. Wil eerst alles lekker laten inwerken voordat ik mijn kaartjes vol ga schieten. Maar er gaan heel veel foto’s komen gok ik zo!

Voordat ik afsluit wil ik jullie allemaal bedanken voor alle smsjes, mailtjes, krabbels, telefoontjes en kadootjes! Vond het wel leuk om al die berichtjes te krijgen, zelfs midden in de nacht nog:) Ik heb ook prima bereik hier, alleen is het smsen naar Nederland belachelijk duur dus reageer ik niet zo vaak..! Post is lastig: heb wel een adres (dat van WWF India) maar ga volgende week een aantal weken naar het zuiden, dus zie de post dan pas laat. Mocht je het adres toch willen, mail me even of kijk op www.wwfindia.org! Vandaag krijg ik als het goed is ook een Indiaas telefoonnummer, al zal ik mijn oude nummer af en toe checken:)

Volgende keer weer meer!
Groeten!!!

ps, het is echt heeeeeeel warm hier..

  • 02 September 2008 - 07:25

    Carl:

    Hey Kees! Nou, je wordt meteen in het echte Indiase leven gestort zo te lezen :p Gaaf hoor! En fijn dat je appartement zo mooi is, dan kun je het desnoods allemaal even ontvluchten ;) Heel veel succes daar en zorg dat je geen malaria of hondsdolheid krijgt :p
    Groetjes uit Sydney!

  • 02 September 2008 - 07:32

    Sas:

    Hey (voor nu even ex-)buurman!

    Klinkt goed daar!!
    Geniet ervan!

    Liefs Sas

  • 02 September 2008 - 07:33

    Irm:

    Kees!!!! Ik ben zo jaloers! Wat is je adres? Want zoals je van mij inmiddels gewend bent, komen mijn kadootjes met vertraging ;-) Heel veel plezier en hou ons op de hoogte!
    Kus!

  • 02 September 2008 - 08:05

    Patrick:

    Hey Cornelis;)
    Super gaaf lijkt het me daar! En ook je villa:) Echt een andere wereld! Ben heel benieuwd hoe de komende tijd zal zijn daar voor je. Pas op dat je geen enge ziektes krijgt!! Snel weer berichten;) leuk leuk!
    kus

  • 02 September 2008 - 08:30

    Annette:

    Hey Kees! Je volgende grote avontuur is begonnen! Erg leuk. Gelukkig ben je veilig aangekomen en je huis klinkt inderdaad helemaal fijn. Dat is mooi. Ik ben zeer benieuwd wat je allemaal gaat beleven en jij zelf vast ook ;)

    x Annette

  • 02 September 2008 - 08:54

    Robertjan:

    Hé Kees! Klinkt goed. Geniet ervan en we horen graag van je verdere avonturen. Leuk om zo te kunnen volgen wat je daar allemaal doet.

  • 02 September 2008 - 09:21

    Gisela:

    Hee Kees! Klinkt alsof het hartstikke leuk is daar! :D Hopelijk wen je snel aan de warmte, maar dat zal wel toch? En anders kost een airco vast niks. :p Succes!! Kus, Gis

  • 02 September 2008 - 09:54

    Tessa:

    Jaaaa, je bent er! Wat goed om van je te horen dat je het naar je zin hebt! Goed plan om eerst eens even rustig op te starten en daarna foto's te gaan maken. Ik kijk al uit naar een beeldimpressie! Ik vind het echt super dat je dit bent gaan doen, wat een ervaring. Geniet maar veel!
    liefs, Tessa

  • 02 September 2008 - 10:28

    Sylvia:

    Hey Kees, prachtig herkenbaar verhaal! Ik ben gisteren uit Delhi vertrokken naar het noorden, Dharamsala, oh man wat een rust in vergelijking met Delhi en Rjajsthan! Zo te horen ga jij je wel vermaken daaro, ik zou zeggen, laat India over je heenkomen (niet heel India, dat zou je ook niet overleven) Hoe lang blijf je in Delhi? Ik ben er 9 en 10 september, 11 september vlieg ik terug!
    Genietse jij en leuk om je verhalen te lezen!
    Namaste Sylvia

  • 02 September 2008 - 10:36

    Harm:

    Als je een tijger tegen het lijf loopt, maak je dan wel even een foto? :P

  • 02 September 2008 - 10:39

    Joop:

    Hey Keessie,fijn dat je goed bent aangekomen.Eet geen koeienvlees Dan vreten ze jou op.Je went wel aan de hitte.Hartstikke bedankt voor je lieve kaart.Je vindt mij dus een ouwe bok.Nou ik vind jou een jong geitje.Kijk goed uit ook met het eten.Het is hier regenachtig vandaag.Groetjes uit Kr a/d IJ.

  • 02 September 2008 - 10:39

    Maarten En Renee:

    Ha Kees,

    Wat leuk om je eerste indrukken te lezen! We zijn benieuwd naar alle avonturen die nog volgen gaan.

    Geniet!

  • 02 September 2008 - 10:51

    Iteke:

    Hoi Kees, veel dank voor je enorme en uitgebreide e-mail! Veel dingen komen mij bekend voor, al lezend kan je je heel goed inleven in je avonturen daar. Fijn dat het een beetje meeviel bij aankomst.
    Wat een verrassing, gisteren jouw kaart in de bus! Wat ben je toch een lieverd, héél attent hoor! Maar het fijnste vind ik het feit dat je het naar je zin hebt met ons.
    Na een heel leuk weekend in Maastricht met 3 stellen, bracht ik gisteren Judith met haar gezin naar de Beekse Bergen, waar ze een week vakantie gaan houden. A.s. maandag weer ophalen. Vandaag hard aanpoten want vanavond heb ik mijn eerste cursusavond weer in Vlaardingen.
    Wat ga je in het zuiden doen?

    Heel veel liefs en groetjes, dikkek kus, Iteke.

  • 02 September 2008 - 11:13

    Jet:

    heee kees,
    Jij bent het exotische india aan het ontdekken en ik het oh zo exotische wageningen momenteel. sorry dat ik niet meer bij de ouwelullenput was, maar er kwam iets teveel op me af de afgelopen tijd!
    Het klinkt echt hartstikke gaaf, ben zooo benieuwd naar je foto's!!
    gruutskes

  • 02 September 2008 - 11:43

    Reetje:

    KEES!! Veel plezier daar! Wil je voor mij een koe op de foto zetten?
    Dikke zoen!

  • 02 September 2008 - 16:23

    Marjolein:

    Kees! Fijn dat je goed bent aangekomen! En trouwens ook dat je zo'n fijne reis hebt gehad! ;)
    Heel veel plezier daar, ik hoop gauw meer van je te horen.
    Dikke kus!

  • 02 September 2008 - 16:57

    Judith:

    Kees op dreef! Goed man! Ik kwam in de trein vanuit Zwisterlanfd echt een ROT india-er tegen die normale omgangsvormen niet HELEMAAL begreep, wat een gluipert was dat brrr. Ik hoop dat mn beeld van idia-ers weer positief kunt maken de komende tijd! GENIETZE!!

  • 02 September 2008 - 19:05

    Anjuschka:

    Hoi Cees,
    Zet je link op mijn site, kunnen er meer mensen mee genieten. Kom maar op met je avonturen en foto's, ik zit er klaar voor.
    Groetjes,

  • 02 September 2008 - 19:27

    Desirée:

    Kees! Nu kan ik ook mooi jouw verhalen lezen. Het klinkt indrukwekkend, ge niet ervan!

    Kus uit Guatemala!

  • 02 September 2008 - 21:24

    Anna:

    Hi Kees!!

    Nou het avontuur is nu echt begonnen! Maar zo te lezen zijn de eerste indrukken positief en dan is natuurlijk goed om te horen. En ik blijf je verhalen volgen...alleen merk ik nu al dat ik jaloers wordt als ik je verhalen lees ;) Helemaal omdat ik vorig jaar rond deze tijd in Indonesië zat. Maar hier gaat de studie vanaf morgen weer van start en ik heb er zo waar zin in om weer lekker te beginnen :)
    Kees, geniet ervan!! En ik ga lekker je site in de gaten houden.

    Kus,
    Anna

  • 02 September 2008 - 22:42

    Hoi Kees:

    in je eerste waarbenjij.nu-bericht stond nog "Overigens ga ik proberen niet enorme verhalen te schrijven" ... maar ben hier heel blij mee hoor...!

    het klinkt allemaal erg indrukwekkend daar in Delhi. Geniet er van, en doe de groetjes aan Sujoy ;)... dan ga ik je adres op wwfindia.org proberen op te zoeken :P

    kus


  • 02 September 2008 - 22:43

    Rocco:

    haha...oeps!
    dat vorige berichtje was dus van mij :P
    (a) wat ben ik toch handig altijd

  • 03 September 2008 - 09:50

    Anne Marie:

    Hey Kees!

    Leuk om je verhalen te lezen. :D Krijg wel steeds meer zin om weer naar Azië te gaan... Had ik zowiezo al, maar helemaal nu m'n zusje net terug is uit China en ik alle foto's zien en verhalen hoor en dan kom jij ook nog eens met verhalen uit India!
    Heel veel plezier!

    Liefs, Anne Marie

  • 03 September 2008 - 10:50

    David:

    Veel plezier daar :-)

  • 03 September 2008 - 14:16

    Despina:

    Geiasou Kees!

    Wat fantastisch dat je voor paar maanden in India zit. Een totaal andere ervaring. Pas op dat je niet verslaafd aan raakt want ondanks de chaos, warmte, matige hygiene kun je volgens velen India niet uit je hart sluiten! Ben benieuwd naar je verhalen en geniet zo veel mogelijk! Ben zo blij dat er ook mensen bestaan die voor onze dieren en ons milieu zorgen maken. Je moet maar gaauw naar Griekenland want hier maakt zich totaal geen zorgen om deze.

    Groetjes,
    Despina

  • 03 September 2008 - 18:05

    DJ:

    Hé Kees,
    Mooi verhaal. Geniet er van!
    Groet, Dirk

  • 03 September 2008 - 18:21

    Astrid:

    Ha Kees,
    Leuk om je eerste indrukken van India te lezen. Ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat beleven!
    Groeten,
    Astrid

  • 04 September 2008 - 10:36

    Arjen:

    Hey Kees,
    Volgens mij allemaal heel indrukwekkend en geweldig! Leuk om te lezen. :)
    Trouwens nog bedankt voor je kaartje (supertoll). Geniet van het Nederlandloze leventje en spreek je later. Grtz.

  • 04 September 2008 - 12:12

    Cathelijne:

    Hai Kees!

    Jemig wat een reacties al op je verhaal! Leuk! Nou, ik ben het eigenlijk met iedereen eens: het klinkt goed,grappig dat je in de Indiërs jezelf terug ziet, ben benieuwd naar wat komen gaat en de mooie kodakmomentjes en wens je nog veel plezier!!

    Tjuus!

    PS Zal ook eens kijken wat er zo exotisch is aan Wageningen.. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2009

Myanmar!

01 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar!

13 December 2008

Nepal & change of plans!

27 November 2008

Mumbay etc

24 November 2008

Halverwege! WWF, erotiek en Mowgli
Kees

Actief sinds 26 Juni 2008
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 30708

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: