Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar! - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar! - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

01 Januari 2009 | Myanmar, Naypyidaw

Hallo allemaal!

Gelukkig nieuwjaar voor allemaal! Hoop dat jullie een leuke jaarwisseling hebben gehad, ik stond met mijn ouders om jullie 12 uur bij de Golden Rock, heel anders maar ook bijzonder! Even een kleine update en een teken van leven;) Overigens weer bedankt voro alle mail, kaartjes, dennetakjes, boekjes etc die ik afgelopen dagen kreeg, erg leuk!

*Himalaya trektocht*
Met z'n vieren zijn we 5 dagen door de Himalaya's gaan trekken. Sportief als
ik ben was het best zwaar om met een zware backpack heuvels op en af te
gaan, riviertjes over te steken en lange uren te lopen, vaak in de brandende
zon. De uitzichten maakten echter alles goed: bizar mooi en elke dag weer
anders! Kleine dorpjes, jungle, uitzichtpunten, echt alles kwam voorbij! Erg
mooi waren vooral de zonsopgangen, al was het wel heftig om op nuchtere maag
800 m (gok ik) te klimmen in de vroege morgen.. Heb iets teveel foto's
gemaakt (zie hyves) en het fijne is dan ook dat er door het uploaden op
internet een virus op mijn geheugenkaart is gekomen waardoor ik mogelijk een
deel kwijt ben. Maar goed, er zijn ergere dingen op de wereld, maar geen
nieuwe foto's dus meer totdat ik terug ben!

*Kolkata*
Voordat ik naar Myanmar kan, moest ik nog even naar India, naar de stad van
Moeder Theresa: Kolkata! Op het vliegtuig ontmoette ik een zweed waarmee ik
een kamer deel waarin een kingsize bed met een grote spiegel erboven staat
haha! Erg grappig! Kolkata is gelukkig vriendelijker dan andere steden,
alhoewel het wel erg druk weer is na Nepal. Het meest bizarre vind ik de
trekriksja's: mensen worden door mannen vervoerd die de riksja trekken ipv
fietsen... Verder is het apart om op straat te lopen en kippen naast je te zien worden geslacht terwijl er voor je voeten vissen spartelen op straat en het verkeer ook nog eens langsraast...

*Myanmar!!!*
Momenteel eindelijk in Myanmar! Erg bijzonder en mooi land, dat is nu al wel duidelijk! Ook fijn mn ouders weer eens te zien en bij te praten over afgelopen periode. Myanmar is heerlijk rustig vergeleken met India, en vanuit het vliegtuig was al duidelijk dat we veel pagode's gaan zien: het goud blonk ons tegemoet! Ook de landschappen zijn erg divers en bijzonder hier!

Even wat kleine puntjes omtrent Myanmar:
- alle mannen kauwen hier op nootjes waardoor hun spuug oranje wordt waardoor de hele straat uit rode vlekken bestaat, erg apart en ook smerig om rode fluimen voorbij te zien komen. Ook zat het shirt van mijn moeder onder de kleine rode vlekjes na een lange busreis...;
- Het grootste biljet is 1 dollar (en dat is echt heel groot). Heb nog nooit zo een dikke portomonnee gehad!;
- Momenteel zijn we bij de Golden Rock, een enorm goud blok dat balanceert op een helling en dat door een haar van Boeddha (in een pagode) in evenwicht wordt gehouden, erg bijzonder;
- Helaas niet mobiel bereikbaar, wel af en toe via internet... Dus verdere updates waarschijnlijk vooral vanuit Thailand!

Heleboel groeten en maak er een mooi jaar van!!!!!

Kees

ps, mijn camera draait overuren door al het goud!!!

  • 03 Januari 2009 - 16:30

    Erik:

    Hee Kees,
    Gelukkig Nieuwjaar! Ik had je vanuit Berlijn nog een smsje gestuurd, maar die is niet overgekomen.
    Ben jaloers als ik je verhalen lees, wil ook :-)
    Heel veel plezier daar nog de laatste weken, geniet ervan en tot snel in Nederland.
    Grtz X Erik

  • 04 Januari 2009 - 11:52

    Patrick Tiesema:

    Kees:D

    opeens niet meer in de mailinglist op een of andere vage manier..
    maare.. jij ook natuurlijk nog een super goed nieuwjaar! enne.. tot over een heel lange tijd (helaas) dan maar!

    Liefs, pat

  • 04 Januari 2009 - 17:28

    Rocco:

    heej Kees... ik kreeg van dit bericht ook geen notificatie in mijn mail (net als pat)... maar dat neemt niet weg dat ik jou (en je ouders) nogmaals een top 2009 wil wensen!

    nu begint de dag dat je terugkomt langzaam dichterbij te komen :)

    x
    Rocco

  • 12 Januari 2009 - 14:08

    Elvira:

    Voor jou natuurlijk ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! Groetjes uit Zwitserland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Naypyidaw

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2009

Myanmar!

01 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar!

13 December 2008

Nepal & change of plans!

27 November 2008

Mumbay etc

24 November 2008

Halverwege! WWF, erotiek en Mowgli
Kees

Actief sinds 26 Juni 2008
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 30493

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: