Nepal & change of plans! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu Nepal & change of plans! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu

Nepal & change of plans!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

13 December 2008 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Een berichtje vanuit een erg mooi Nepal naar fijn Nederland! Thanks voor alle berichtjes, mailtjes etc! Altijd fijn om ontwikkelingen in Nederland een beetje me te kunnen maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik komende tijd niet veel kan mailen, dus houd daar rekening mee als je niks van mij hoort! Ook lig ik een beetje achter met mijn mail geloof ik... Nu ja, hier mijn ervaringen!

*Varanasi*
Nadat ik afscheid had genomen van WWF India ben ik met de nachttrein naar Varanasi gegaan. Hier ontmoette ik een gezellige Amerikaanse waarmee ik mijn laatste dagen in India mee heb doorgebracht, een tempeltocht heb gemaakt en boottochtjes op de Ganges heb gemaakt die erg fijn waren om bij te komen van de drukte. Varanasi is verreweg de meest bizarre stad waar ik ooit ben geweest: naast alle wassende mensen tussen de buffels, drogende koeienpoep en vuilnis is het bizar om voeten uit een vuur te zien steken, mensen op brandende lijken te zien slaan met stokken en een schedel te vinden tijdens het lopen...

*Nepal*
Voor mijn visum moest ik, hoe vervelend, naar Nepal om een nieuw visum te halen voor India. Cathelijne, een ex-collega van SDN, is me hier komen opzoeken en samen reizen we nu door Nepal! Nepal is echt een verademing na India, lekker rustig en redelijk gestructureerd. Het grappige was dat Cathelijne het juist een chaos vond! Ook merk je dat je zelf gewend bent aan apen en koeien op de weg, verkeer dat alle kanten op gaat en modderwegen...

*Kathmandu*
Volgens de LP konden we in Kathmandu lekker relaxed een fietstochtje maken naar Bodnath, een enorme stoepa ten oosten van Kathmandu. Dit was inderdaad erg relaxed door modderplassen, een erg druk verkeer en wegen die niet zo goed op de kaart stonden, maar uiteindelijk hebben we het gehaald en een leuke dag gehad! De stoepa was erg mooi, en vooral erg groot! Was er wel van onder de indruk. Ook onderweg nog langs een tempel gereden waar ook weer voeten uit vuren staken, maar waar de mensen wat minder agressief waren dan in Varanasi. De sfeer was er veel gemoedelijker en rustiger, wat ook wel fijn was.
Chitwan*
Vanuit Kathmandu hebben we ook een uitstapje naar Chitwan NP gemaakt. Hier een kanotocht gemaakt op een krokodillenrivier in een gammele uitgeholde boomstam, het platteland bekeken en op olifantensafari achter neushoorns aangerend (wat zielig was voor de neushoorns, de olifanten en mijn achterwerk).Blijft indrukwekkend om door de jungle te lopen! Merk wel dat ik er niet zo goed tegen kan als ze als je al in de jungle staat nog eens alle gevaren gaan opnoemen, maar gelukkig hebben we op wat apen na geen tijger of beer gespot;)

*Visumperikelen*
Als ik ergens niet tegen kan is het wel ambassades. Altijd hebben ze iets om mij mee te plagen, ik trek het aan ofzo. Ook was dit het geval in Kathmandu: na 2x 5 uur in de rij te hebben gestaan in de vroege morgen kreeg ik slechts en single-entree visum voor India, zodat ik niet terug het land in kan na Myanmar. Dit 'omdat het geen recht is India in te mogen maar dat ze dit uit gratie doen' en de ambassade in Den Haag niet alles op tijd had doorgegeven. Nu ben ik het wel een beetje beu met al dat visumgebeuren en daarom vlieg ik nu vanuit Myanmar door naar Bangkok! Geen India voor mij dus meer! Het positieve is dat we tijdens het wachten aan de praat zijn geraakt met twee Utrechters, Patricia en Bas, waarmee we nu een Himalayatrekking gaan maken en waarmee ik mogelijk naar Laos en Cambodja ga in januari en februari!

*Kees en raften*
Een paar dagen geleden zijn we met z'n vieren gaan raften op de Trisuli-rivier. De uitzichten hier waren erg mooi, o.a. uitzicht op beboste heuvels, goudzoekers en mooie stroomversnellingen. Maar al gauw kwam ik er achter dat die stroomversnellingen ondanks de uiterlijke schoonheid ook nadelen met zich mee brachten: koud water, erg hoge golven en veel adrenaline! Vond het erg gaaf om over deze versnellingen te gaan al zag ik er volgens Cathelijne wat wit uit haha! Maar goed, dat was toen ik vooraan in de boot zat en alle golven recht op me af zag komen. Wel was het echt steenkoud! Een keer waren we bijna omgeslagen, wat wel spannend was, maar gelukkig gebeurde dat net niet en verloren we 'slechts' Patricia die we daarna gauw in de boot trokken. Denk dat ik nog wel een keer wil raften maar dan in de zomer met 30 graden!

*Bandipur*
Na de visumperikelen met z'n vieren naar Bandipur gegaan, wat volgens de LP een zijden sjaal op een berghelling is. Ik vond het zelf meer een schattig oud dorpje op een berghelling maar dat terzijde. De uitzichten waren hier erg mooi, vooral de Himalaya's zijn erg indrukwekkend. Ook is het fijn om wakker te worden van de geluiden van een varken dat geslacht wordt, een hotel te hebben waarbij er soms gruis op je bed valt als er boven je iets verplaatst wordt, 1,5 uur te moeten wachten op je eten in de kou (want koud is het soms wel hier) en schitterend uitzicht te hebben vanuit je hotel voor slechts E3,50! Wat ook indrukwekkend was, was de tocht vanaf Bandipur naar Pokhara: eerst met 31 mensen in een jep over een kronkelpaadje langs ravijnen om de reis in 2 volgepakte bussen te vervolgen naar Pokhara.

Nu zitten we dus in Pokhara (met uitzicht op de Annapurna) en we hopen maandag de Himalaya's in te gaan: op naar Poon Hill, hot springs en erg mooie uitzichten! Hebben er wel erg veel zin in! Volgende keer vanuit Kolkata een nieuwe update! Overigens is het uploaden op hyves wat lastiger, maar wie weet ;)

Veel groeten en alvast fijne kerstdagen!

  • 13 December 2008 - 11:41

    Reinder:

    Hey Keesje, had nog niet echt de tijd genomen om alles te lezen en bekijken (zelfde wat jij met je e-mail hebt) erg mooie foto's!

  • 13 December 2008 - 18:27

    Edwin:

    Weet je dat je daar in Nepal in het enige land ter wereld zit dat geen rechthoekige vlag heeft?

  • 13 December 2008 - 19:19

    Saskia:

    Klinkt helemaal super!
    Komt mijn buurman ooit nog thuis ;-)
    Geniet ervan!!!!!!

    Jij ook alvast hele fijne dagen!

    Liefs Sas

  • 13 December 2008 - 19:36

    Elvira:

    Wow, klinkt wel goed allemaal! Geniet van je reis! Liefs E

  • 13 December 2008 - 21:50

    Gis:

    Hee Kees,
    Echt super gaaf! Ik kan je wel aanraden om volgende keer bij 30 graden te gaan raften. Heb ik ook gedaan, dan valt het wel mee als je raft omslaat. Hij is alleen wel boven me belandt, waardoor ik even dacht dat ik zou verdrinken...dus misschien was het toch niet zo erg dat jullie koud water en geen omslag hadden. ;)
    Veel plezier in Nepal/Thailand/Laos/Cambodja! :D
    Kus,
    Gis

  • 14 December 2008 - 10:35

    Desirée:

    Klinkt allemaal erg goed!! Super leuk nogmaals dat je in Nepal bent; ik kan me nu echt een voorstelling maken van waar je bent. Als je nog tijd hebt straks is Bhaktapur (als ik het goed schrijf uit mn hoofd) ook nog erg leuk. Heel veel plezier in de bergen!! XX

  • 14 December 2008 - 11:11

    DJ:

    Have fun in Birma, Bangkok, Laos en Cambodja!

  • 14 December 2008 - 11:19

    Dave:

    Jij natuurlijk ook heel fijne kerstdagen gewenst. Hoop dat het allemaal goed mag bevallen. Ik zal voor de kerst juist weer terug zijn in ons platte kikkerlandje.

  • 14 December 2008 - 11:35

    Patrick:

    Zoooooo! wat een belevenissen allemaal weer! echt super tof! en er staan ook nog heel wat dingen op de planning! goed bezig!:D
    wel een gedoe met visa enzo, maargoed.. dan maar naar het vertrouwde thailand.. goh wat vervelend:P
    pas op voor gevaarlijke beesten (en mensen) en schrijf snel over je nieuwe ervaringen! leuk!:D

    kus patt!

  • 15 December 2008 - 09:17

    Marijkie:

    ohh die stomme ambtenaren zijn ook overal hetzelfde he!! lijkt Nederland wel :)
    Alvast Hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

    xxx

  • 15 December 2008 - 10:14

    Astrid:

    Ha Kees, klinkt mooi allemaal! Ik ben nu in Florence. Sander heeft hier een maand gestudeerd en is nu tentamen aan het maken.
    groeten,
    Astrid

  • 17 December 2008 - 13:39

    Sylvia:

    Hey Kees, ben je gewoon met Caat op pad, wat een gezelligheid!
    Wat weer een moi verhaal, geniet ervan!
    Groetjes vanuit het mistige Den Haag...

  • 18 December 2008 - 10:05

    Pim:

    He Kees,

    Frusterend idd dat gedoe bij de ambassade.., verder klinken je verhalen wel erg gaaf! Ben benieuwd hoe de Himalaya's je bevallen!
    Have fun!
    kus Pim

  • 22 December 2008 - 13:05

    William:

    Kees!

    Wat ontzettend gaaf allemaal! Ben jaloers op je reis!

    Geniet van Laos! Dat heb ik al zeer mooi en prettig land ervaren! Maak de twee daagse reis over de Mekong! Erg mooi om door de regenwouden te kronkelen op de Mekong!

    Ik heb mijn ogen gericht op Cambodja en Vietnam voor mijn volgende vakantie!

    Doe de groeten aan Cathelijne! In maart een lunch at DHV!

    Ciao!

  • 23 December 2008 - 20:45

    Anja:

    Kees, wat een avonturen. Als je familie dit ook allemaal leest wens ik ze sterkte, af en toe denk ik: je mag blij zijn dat je dit allemaal overleeft! Maar wat weten we nog weinig van de rest van de wereld, en wat zal je moeite hebben om je hier weer aan te passen aan ons overdreven luxe, rijke leven. Wat nou, kredietcrisis!!!
    En die foto's, ik ben veel te vroeg geboren, dat is duidelijk;o((.
    Wens jou ook fijne feestdagen, ben benieuwd waar je het nieuwe jaar in gaat luiden, en hou je haaks!!!
    Groetjes,
    Anja

  • 24 December 2008 - 10:36

    Willeke:

    Kees & Cathelijne samen op reis :)

    Gewoon 2 oud-klasgenootjes van me

    kusjes op allebei jullie bolletjes en fijne kerst daar in verwegiland!!!

  • 26 December 2008 - 14:46

    Mariëtte:

    Hoi Kees, na alle vliegtuig-perikelen toch nog nét op tijd voor de Kerstdis, ben ik blij dat ik onze dochter weer kan omhelzen. Tegelijkertijd voel ik spijt dat jullie avontuur voorbij is. Vannacht genoten van de foto's, via de t.v. bijna levensgroot. Ook horen we live de verhalen die nog spannender, geuriger, natter, vollediger zijn dan we per mail/sms begrepen. Heel fijne tijd gewenst, ook samen met je ouders en een hartelijke groet uit 't zuiden van ons Kikkerlan
    dje.

  • 28 December 2008 - 15:57

    Cathelijne:

    Namaste Kees!
    Jemig, net eens opgezocht wat er dan voor bommen zijn ontplofd in Kathmandu. Net op tijd weg dus. Jeetje. Gelukkig hebben wij ons er veilig gevoeld.
    Beetje voorbereid voor Myanmar? Veel plezier en groeten aan je ouders!

    liefs,
    Cathelijne

    ps grappig dat Willeke ook jouw site leest! (hai Willie!!! ca va? :) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2009

Myanmar!

01 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar!

13 December 2008

Nepal & change of plans!

27 November 2008

Mumbay etc

24 November 2008

Halverwege! WWF, erotiek en Mowgli
Kees

Actief sinds 26 Juni 2008
Verslag gelezen: 1447
Totaal aantal bezoekers 37114

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: