Laatste bericht uit Delhi! - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Delhi! - Reisverslag uit New Delhi, India van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Delhi!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 September 2008 | India, New Delhi

Hola!

Hoe gaat het in Nederland? Zie op internet dat het ongeveer 25 graden scheelt qua temperatuur! Al moet ik eerlijk zeggen dat het me ook wel weer even fijn lijkt die temperatuur.. Elke keer als je het kantoor of huis even uitloopt is daar letterlijk een muur van warmte! Maar goed, ook wel weer lekker na zo een natte koude zomer. Ben in ieder geval aardig gekookt nu!

Verder gaat het goed hier, maandag (of misschien iets later) ga ik voor ongeveer een maand naar een gebied in het midden van India, naar het Satpuda Maikal Landscape om precies te zijn (bij het Kanha NP). Eindelijk weet ik ook iets meer wat de bedoeling is, daar waren ze hiervoor nogal vaag over. Als ik het goed begrepen heb, ga ik kijken naar de status van alle corridors (verbindingen) tussen tijger- en andere natuurreservaten. Hiervoor moet ik een aantal criteria opstellen om vervolgens te kijken in hoeverre deze gebieden aan deze criteria voldoen. Daarnaast moet ik kijken welke dieren er voorkomen, hoeveel dieren er zijn en daarnaast mag ik het werk van WWF India bekritiseren als buitenstaander. Erg vervelend werk lijkt me;) Mijn begeleider hier zei dat ik vooral niet ambitieus moet zijn en vooral moet gaan voor de ‘fun’, die ik volgens hem zeker ga krijgen. Daarnaast ga ik worden uitgelachen vanwege mijn huids- en haarkleur en word ik de attractie van het gebied, ‘maar bedoelen de mensen dat niet verkeerd’. Fijn om te weten in ieder geval! Nu ja, ik wil wel een zo groot mogelijke bijdrage leveren ga wel mijn best doen! Waarschijnlijk heb ik wel minder internet tot mijn beschikking…

Voor Diana (de Mexicaanse Chica) vind ik het wel jammer dat ik maandag al weg moet. Zij is donderdag aangekomen en heeft ook de ‘guestroom’-behandeling gekregen. Ik heb nog geprobeerd haar naar het appartement te laten komen maar WWF India durfde een meisje niet in een taxi alleen hierheen te sturen. Sowieso hebben de vrouwen hier een andere rol: zo wilden ze mij niet uitleggen hoe de wasmachine werkt omdat dit vrouwenwerk is en zijn er nog geen pannen in de flat omdat koken ook vrouwenwerk is. Uiteraard pas ik mezelf aan de lokale cultuur aan zoals mij door WWF is opgedragen.
Diana is volgens mij wel een gezellig meisje. Ze heeft een enorme tattoo op haar rug en daarnaast een piercing in haar lip en die zijn beide goed zichtbaar, dus ze trekt alle aandacht weg van mijn blonde hoofd:-) Ben benieuwd hoe dat komende tijd allemaal gaat verlopen! Maar heb er denk ik wel een leuke huisgenoot aan!

Verder een paar korte dingetjes:
- Nee-knikken is hier een teken van beleefdheid, erg irritant omdat ik dat in het begin niet door had (thanks Syl!);
- ’s nachts in een onverlichte riksja rijden tussen de auto’s is eng;
- Dagelijks word ik voor minstens 17 eurocent opgelicht tijdens mijn ritjes van en naar WWF India, maar als ik lager bied rijden de tuktuks (of auto’s zoals de Indiers ze noemen) weg, terwijl ze bij andere mensen dit niet doen:S;
- Voor 6 bananen was ik 10 eurocent kwijt, vond het belachelijk goedkoop al zagen ze er niet uit als chiquitabananen en zijn ze 2x zo klein, maar toch…;
- Iedereen wil mij voortdurend uitleggen waar de Mc Donalds is of hoe ik de Mc Delivery kan bereiken;
- Indiërs gaan helemaal stralen als je laat zien hoe dik de lonely planet van India is;
- Je moet een kopie van je paspoort inleveren om op internet te komen hier bij mij in de buurt;
- Elke morgen wordt de krant op ons balkon (op 2 hoog) gegooid, en kost maar liefst 8 eurocent;
- Het fenomeen ‘heilige koeien’ blijf ik fantastisch vinden!

Overigens heb ik op hyves enkele foto’s geplaatst van mijn huis en ga ik daar voortaan mijn foto’s plaatsen. Mocht je mij nog niet in je hyves hebben staan: www.kees-vdv.hyves.nl. (Mijn excuses voor de mensen die geen hyves hebben… Maar mijn netwerk wil geen foto's plaatsen op waarbenjij.nu...)

Volgende keer dus bericht vanuit Satpuda Maikal Landscape!

Veel groeten aan jullie allemaal!!!

Ps, mijn adres hier:

Kees van der Vlugt
WWF India, Species Division
172-B, Lodi Estate
New Delhi-110 003

  • 05 September 2008 - 06:12

    Harm:

    Hoi Kees.
    Ga je dan ook op een olifant rijden? Of doen ze dat alleen op tv?
    groetjes Harm

  • 05 September 2008 - 06:22

    Je Liefste Zussie:

    Heeeee Indisch blondje, wat een geweldige belevenissen allemaal weer! En... wat een geweldig andere wereld... Geniet nooit met mate!
    Enneh... pas op voor de tijgers hè...?! :-S

  • 05 September 2008 - 06:24

    David:

    Als je de corridors van de tijgetjes wil bekijken, pas je dan wel op? :-)

  • 05 September 2008 - 07:15

    Astrid:

    Ha Kees, Ben benieuwd hoe jij alle dieren in een corridor gaat tellen, is dat een soort passantenonderzoek met zo'n tellertje? :-)
    Groeten,
    Astrid

  • 05 September 2008 - 08:44

    Inge:

    Hey,

    India is toch wel ff wat anders dan Texel...vooral mooier weer (gisteren en dinsdag heeft het zo'n beetje de hele dag geregend) en een stuk drukker en chaotischer. Ik ben benieuwd of je nog tijgers of andere dieren ziet in de corridors. En natuurlijk naar alles wat je verder nog gaat zien en doen.
    Veel plezier!!!

    Liefs Inge

  • 05 September 2008 - 08:50

    Kimmie:

    Hey Keesie!!
    Leuk om weer van je te horen! Zo te horen heb je het daar goed naar je zin en maak je van alles mee:D (ben jaloers!)
    Als je terug komt verwacht ik dat je ook een beetje Spaans kan!;)

    Fijne tijd!!
    Dikke kus

  • 05 September 2008 - 15:05

    Iteke:

    Hi Kees, wat geweldig allemaal! maak er wat van bij al die dieren en laat het je maar lekker aanleunen dat je niet zelf mag koken en wassen. In NL leer je het weer snel. Groetjes, Iteke.

  • 06 September 2008 - 12:43

    Patrick:

    Hey blonde cornelis;)
    wat super tof om te lezen! echt een totaaaal andere wereld! en het onderzoek wat je gaat doen lijkt me ook heel leuk. Heerlijk dat je niet hoeft te koken en te wassen.. :P houden zo haha:)
    succes met tellen van de dieren en met alle belevenissen die je nog zult meemaken!
    X

  • 07 September 2008 - 11:24

    Marlijn:

    Wow! Klinkt gaaf allemaal! Succes & veel plezier!!! ;)

  • 07 September 2008 - 13:51

    Elvira:

    Klinkt goed, geniet ervan!

  • 07 September 2008 - 14:44

    DJ:

    Geen ambitie, ga vooral voor de fun! Haha! Dat zeiden ze tegen mij ook... Achteraf gezien had ik hun advies meer ter harte moeten nemen, het is een heerlijke levenshouding.
    En nu al weer weg uit het luxe defence colony. Daar kan je je laptopje wel veilig laten liggen! :-)
    Geniet!
    Dirk

  • 07 September 2008 - 21:18

    Anneke:

    Heej Kees,

    Wat een geweldige ervaringen allemaal. Leuk ervan te horen, en zo te horen ga jij nog een geweldige tijd tegemoet. Nog heel veel plezier daar, en ik lees wel verder over je belevenissen daar vanuit het eeuwig saaie zeist.

    groetjes, Anneke

  • 08 September 2008 - 15:46

    Roeska:

    hee kees!
    Klinkt als een heel leuk en boeiend avontuur; geniet ervan!
    Liefs
    Roes

  • 08 September 2008 - 20:56

    Edwin:

    Al een lekkere Indiër gescoord?

  • 10 September 2008 - 08:13

    Dhr En Mw Rijkenberg:

    Ha broertje,
    wat een verhalen zeg! Fantastisch! Wij genieten van onder onze palmbomen een beetje met u mee! Zullen vanavond een extra cocktail op u drinken! Liefs,
    dhr en mw Rijkenberg ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2009

Myanmar!

01 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar!

13 December 2008

Nepal & change of plans!

27 November 2008

Mumbay etc

24 November 2008

Halverwege! WWF, erotiek en Mowgli
Kees

Actief sinds 26 Juni 2008
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 30496

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: