Mijn heropvoeding in midden India - Reisverslag uit Mandlā, India van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu Mijn heropvoeding in midden India - Reisverslag uit Mandlā, India van Kees Vlugt - WaarBenJij.nu

Mijn heropvoeding in midden India

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 September 2008 | India, Mandlā

Hallo allemaal!

Even een kort berichtje uit Mandla, midden India. Heb alweer veel meegemaakt maar zal het deze keer proberen kort te houden! Allereerst bedankt voor alle reacties, mailtjes en smsjes, leuk om te lezen hoe het in Nederland is!! Gelukkig is het weer hier ‘kouder’ en bij jullie warmer;)

Laatste dagen in Delhi
Samen met mn chica zijn we in Delhi de hoofdattracties gaan bekijken. Bij het rode fort was niet het fort maar ik de attractie: overal mensen die ‘stiekem’ foto’s van me aan het maken waren, kindertjes die angstig met hun ouders langs kwamen om mij te bekijken en mensen die met mij wilde poseren.. Was wel apart! Ook heb ik toen ontdekt dat het niet handig is om geen zonnebrandcreme mee te nemen als je een hele dag in de zon gaat lopen. Naast het rode fort ook een oude moskee bekeken, de lotustempel en Qtab Minar, een voormalige moskee ten zuiden van Delhi. Ook zijn we door oud Delhi gaan lopen. Echt een enorme drukte, ik werd de hele tijd half overreden door riksja’s en andere voertuigen of lastig gevallen door bedelaars. Ook heb ik geleerd op te letten met wanneer je iets aan bedelaars geeft: toen we een jongen hadden getrakteerd op een gebakken kip, kwamen gelijk hele groepen bedelaars op ons af die ons de hele tijd aanklampten.
Afgelopen maandag ben ik met de nachttrein naar Jabalbur gegaan, waar ik werd opgewacht door een hele hoop mensen die mij schenen te kennen, een klein hondje die net geboren was met een verlamd achterlijf en mijn taxichauffeur die mij naar het Satpuda Maikal Landscape bracht. De treinreis was een hele ervaring op zich, met tandenpoetsen in een rijdende trein met de deur open en een hoop koeien op de stations als hoogtepunt:)

WWF
Momenteel zit ik bij het onderdeel van het WWF dat verantwoordelijk is voor de bescherming van het Satpuda Maikal Landscape. Hier aangekomen bleken ze liever te hebben dat ik een andere opdracht ga uitvoeren, namelijk het maken van een methode waarmee ze per corridor kunnen kijken in hoeverre de corridor functioneert en toegankelijk is voor tijgers. Lijkt mij een nuttige en leukere opdracht, maar moet nog maar zien in hoeverre dit door gaat. Inmiddels is het zo vaak veranderd dat dit vast weer gaat gebeuren!

Het Satpuda Maikal Landscape zelf
Het gebied waar ik nu zit is erg mooi, vergelijkbaar met een driedimensionale Oxfam novibkalender met dolby surround: overal mensen met allerlei zaken op het hoofd (brandhout, water, noem maar op), overvol geladen riksja’s en vrachtwagens, overal koeien, buffels en honden, rijstvelden, vuurvliegjes en een hoop andere aparte insecten, erg bijzonder! Schijn ook in de slangenmaand hier te zitten, maar heb ze gelukkig nog niet gezien.. Al hebben ze hier gezegd dat ik binnenkort op de foto moet met een 2,5 meter lange slang (die onschadelijk schijnt te zijn). Ik heb ze gegarandeerd dat ze dan veel plezier gaan hebben om mijn reacties…
De vrachtwagens hier toeteren ook evenveel als in Delhi, alleen hebben ze hier verschillende muziekjes als toeter en toeteren ze allemaal recht voor mijn slaapkamer omdat daar iets is wat ik zelf niet begrijp. Verbaast me overigens dat ik nog geen ongelukken heb gezien…

Mijn heropvoeding
Hier in het midden van India is mijn heropvoeding begonnen. Zo kreeg ik de eerste dag een uitgebreide visschotel en gaan ze mij binnenkort een ‘fish treatment’ geven van gestoomde vis. Ook is het wennen om geen douche te hebben maar een emmer water en een dweil om mezelf mee schoon te maken. Daarnaast is mijn bed een tafel met een dun dekmatrasje er op en valt de stroom de hele tijd uit, back to basic dus! Wel eens goed voor mij!
Wel moet ik wennen aan de armoede, je weet niet hoe je daar goed op kan reageren en overal om je heen zie je mensen bedelen met de naarste misvormingen en ontbrekende ledematen en zwerfdieren met de naarste ziektes. Bizar als je bedenkt hoe dat in Nederland totaal niet het geval is. Dit is wel eens moeilijk. Leer er erg veel van en ben me goed bewust van 'onze' luxe!

Verder een paar kleine dingetjes:
- Ondanks de grote hoeveelheden eten ben ik gelukkig aan het afvallen, m’n dikke buik is er af. Wel zal ik er op letten dat het niet door zet;);
- Mijn naam betekent haar in het Hindi. Of ik daar blij mee ben weet ik niet;
- voor Maartje: ik hoor hier elke dag de für elise omdat dit het geluid is waarmee de hulp van mijn begeleider geroepen wordt, moet elke keer aan jou denken (en aan je film);
- voor mensen die geen hyves hebben maar toch mijn foto’s willen zien: mail mij even, dan krijg je een paswoord en gebruikersnaam die mijn ouders ook gebruiken om de foto’s te kunnen zien
- Voor mensen die skype hebben: dat gaat verbazingwekkend goed hier, dus voeg me gerust toe, al weet ik niet hoe lang ik hier nog zit en dus goed kan skypen.

Sorry dat het weer iets te lang is maar goed, volgende keer ga ik weer een poging doen het kort te houden! Ben nu nog maar anderhalve week weg, maar het voelt veel langer vanwege alle indrukken!

Hoop dat jullie het leuk hebben in Nederland, geniet vooral van de zachte bedden, ongekruid eten en kraanwater, dat is echt een luxe;)

Groeten!!!

  • 11 September 2008 - 05:27

    Renee:

    Ha Kees! Leuk om te lezen, heeeeeel erg herkenaar allemaal. Ik geniet nog iedere dag een beetje extra van schone wc's, zachte bedden en warme douches... Sorry dat ik je er weer aan moet herinneren :) maar bedenk dat als je weer terug bent je alles om je heen meer waardeert dan ooit. Geniet!
    xRenee

  • 11 September 2008 - 05:49

    Patrick:

    Heee Kees,
    Echt super leuk om allemaal weer te lezen! zo'n andere wereld waar je in zit!
    Ben ook benieuwd wat je allemaal nog gaat meemaken en wat je nou uiteindelijk moet gaan doen bij het WWF..
    Wel gek dat iets als gewoon kraanwater een luxe is eigenlijk..
    Veel plezier daar nog! Pas op voor de slangen!
    X

  • 11 September 2008 - 05:53

    Sas:

    Schrijf lekker door joh, heerlijk die lange verhalen :-). Geniet ervan!!

  • 11 September 2008 - 07:02

    Astrid:

    He Kees, Ik vind je verhalen helemaal niet te lang! Echt leuk om te lezen over alle verschillen met Nederland. Groeten,
    Astrid

  • 11 September 2008 - 07:10

    Gis:

    hee hallo! klinkt allemaal wel heel leuk hoor! en gekruid eten is toch lekker? :D Ben blij dat je vis leert eten, volgende keer met bestuurseten ook? ;) Succes met het project (hopelijk komen ze tot een beslissing) en ik zal je op skype toevoegen. KUS!

  • 11 September 2008 - 07:21

    Marijke:

    haha nou kees ik ga gelijk maar eens even genieten van het lekkere verse kraanwater hier :) Wel vette verhalen allemaal hoor!
    Have fun met de tiggers!

    x

  • 11 September 2008 - 07:29

    Rocco:

    hoi Haar! (haha... heel grappig dat je naam haar betekend:P)

    klinkt echt als een erg bijzondere (in de positieve zin v/h woord) ervaring!

    je had alleen volgensmij helemaal geen buikje hoor...toch?

    xRocco

  • 11 September 2008 - 07:53

    Anne Marie:

    Hey Kees!

    Je verhalen zijn zeker niet te lang hoor! Erg leuk om te lezen. :D
    Ze doen me ook wel een beetje denken aan Vietnam. India is natuurlijk heel anders, maar dingen als dat jij ineens de attractie bent, de armoede, het realiseren dat voor ons heel normale dingen als kraanwater helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn, etc. kwam ik daar ook tegen. En buffels, rijstvelden, de herrie... Ik krijg meteen weer heimwee. ;)

    Liefs, AM

  • 11 September 2008 - 09:06

    Niels:

    Ha Keizer Kees!

    Haha dat je zelf de attractie bent is hier in Nederland toch niet anders?
    En het is wel goed om back to the basics te gaan ja, dan leer je het hier allemaal nog meer waarderen.
    Mooie foto's ook op Hyves, keep them coming!

    Ik regeer hier nog steeds met stevige hand in Hoograven maar ben wel een beetje aan t kijken naar nieuwe huisjes. Dus wie weet is er wel groot nieuws als je eenmaal terug bent ;)

    Haha veel plezier daar en tot t volgende bericht! X

  • 11 September 2008 - 09:43

    Edwin:

    Leuk haar! Douchen uit een emmer! Zo hoort het!

  • 11 September 2008 - 09:45

    Joop:

    Hallo Keessie,nou je bericht is erreg kort !!!Maar je maakt ook wat mee daar.Jammer dat je niet van gekruid eten,harde bedden en slootwater houdt.Dan was het leven daar heel wat makkkelijker.IK hoor niets van jou over de mooie mensen en dan speciaal de vrouwen.Heel veel sierlijk en statig en mooi om te zien.Je hebt vast al veel foto's gemaakt! Ik ben wel jaloers en ik had met je mee moeten gaan alhoewel om zo,n opdracht om corridors te evalueren uit te voeren zou wel moeilijk zijn.Per slot ben jij ingevoerd.Het leven gaat hier tussen de regenbuien gewoon door.En de zomer is alhaast weer voorbij.Het gaat goed met ons en we hebben zoveel te doen dat elke dag omvliegt.We denken veel aan je en genieten van je verslag.Hou doe,groetjes van de "ouwe bok"

  • 11 September 2008 - 11:43

    Philip:

    Heey Kees!
    Je verhalen zijn niet te lang hoor! Geeft juist n heerlijke afleiding op mn afstuderen! Als ik het zo lees heb ik genoeg reden om jaloers op je te zijn!
    Geniet ervan!

    Grx Philip

  • 11 September 2008 - 21:05

    Tessa:

    Wow, wat een verhalen zeg! Het lijkt inderdaad of je veel langer weg bent, je hebt al zoveel te vertellen! Het is zo ver weg en anders, wat een ervaring. Ik ben benieuwd wat je nu echt gaat doen als project voor het WWF, en wanneer je je eerste wilde tijger ziet, spannend...
    xx, Tessa

  • 12 September 2008 - 09:29

    Roosmaryke:

    Ow kees, echt supergaaf om allemaal te lezen! Je zult het wel allemaal flink waarderen wanneer je weer in Nederland bent, de luxe ;) haha

    doegie plezierig

    snoet

  • 12 September 2008 - 13:29

    Georgios:

    nou, ja, dat was idd kort. :P

  • 13 September 2008 - 12:16

    Suus:

    Hey Kees!
    Heb even je mooie foto's bewonderd, zeer handig om aan je hyves te linken! Ja je kan veel beleven in een korte tijd als je even uit je vertrouwde routine stapt, wij zijn net 5 dagen in Parijs heerlijke stad! nu weer thuis en maar eens de schouders eronder en een baan zoeken..

    tja die armoede blijft confronterend naast al die mooie kanten van het reizen
    k zal aan je denken en t extra waarderen wanneer ik weer een glas water tap..

    plezier! xx Suus

  • 16 September 2008 - 08:20

    Annette:

    Dear Kees,

    Ben blij dat je niet meer in Delhi zit, want daar zijn een paar dagen geleden enkele autobommen ontploft. Aangezien ik je mail heb gekregen ga ik ervan uit dat je nog leeft ;)
    Pas goed op jezelf en laat je niet bijten door een slang daar in de jungle.

    x Annette

  • 17 September 2008 - 23:05

    Lisette:

    Hoi Kees,

    Erg leuk om je verhalen te lezen! Van mij hoef je het niet per sé kort te houden hoor ;)
    Veel plezier ook vooral met de 'celebrity' status die je nu dus hebt (dankzij je huidskleur).. verschrikkelijk vond ik het..

    Ik ben benieuwd naar je volgende post!

    -x-

  • 21 September 2008 - 06:59

    Luuke:

    Ha Kees,

    Heerlijk om je verhalen te lezen. En erg herkenbaar. Vreemd he dat alles er bij ons gewoon is en dat dat lang niet voor iedereen normaal is. Wij leggen de laatste hand aan onze bruiloft en als ik dan jouw verhalen lees, gaan we er extra van genieten!
    Alle goeds en pas goed op jezelf!
    Ook hartelijke groeten van Sander!
    liefs Luuke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mandlā

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2009

Myanmar!

01 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar vanuit Myanmar!

13 December 2008

Nepal & change of plans!

27 November 2008

Mumbay etc

24 November 2008

Halverwege! WWF, erotiek en Mowgli
Kees

Actief sinds 26 Juni 2008
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 30706

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: